Blog

انواع یخچال و فریزرهای صنعتی شرکت نگین سرما تعمیر یخچال

انواع یخچال و فریزرهای صنعتی

انواع یخچال و فریزرهای صنعتی

برای جلوگیری از فساد مواد غذایی در سوپرمارکت ها و فروشگاه ها از انواع یخچال و فریزرهای صنعتی استفاده میشود. استفاده از این محصولات در آشپزخانه های صنعتی مانند کافی شاپ و رستوران و آشپزخانه هتل و … نیز رایج است. در حقیقیت یخچال های صنعتی جزء لاینفک آشپزخانه های بزرگ و صنعتی هستند.

طراحی یخچال و فریزر صنعتی به گونه ای است که مواد را در دمای مناسب نگه میدارد. زیرا باز و بسته کردن درب یخچال در این قبیل آشپزخانه معمول است و نیاز است تا مواد غذایی همیشه خنک باشند. استفاده از انواع یخچال و فریزرهای صنعتی امری ضروری است. تجهیزات فروشگاهی و صنعتی در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته میشوند و مورد استفاده قرار میگیرند. به طور مثال یخچال صنعتی مورد استفاده در داروخانه با یخچال فروشگاهی تفاوت دارد و دما و ویژگی های متفاوتی را دارا هستند.

کاربرد اصلی یخچال و فریزرهای صنعتی برای نگهداشتن مواد غذایی است تا به مدت طولانی تازگی آنها حفظ شود. این محصولات با توجه به ظرفیت شان برای آشپزخانه های صنعتی مناسب هستند و معمولا فضای زیادی را به خود اختصاص میدهند.

مطالعه مطالب بیشتر :

تولید کننده تجهیزات فروشگاهی

انواع تجهیزات فروشگاه

انواع یخچال و فریزرهای صنعتی نگین سرما

ویژگی یخچال های صنعتی چیست؟

از جمله ویژگی های انواع یخچال و فریزرهای صنعتی این است که مصرف انرژی بالاتری نسبت به  یخچال های خانگی دارند. یخچال صنعتی با اجزاء مختلفی چون اپراتور و فن خنک کننده، گرم کننده ضد برفک و کمپرسور با کارایی بالا طراحی شده اند. تجهیزات فروشگاهی با این طراحی ویژه تنها برای آشپزخانه های صنعتی مقرون به صرفه هستند و برای نگهداری محصولات با شرایط ویژه کاربرد دارند.

در یخچال های صنعتی برای خنک نگه داشتن داخل یخچال، هوای گرم به بیرون منتقل میشود تا دمای داخل پایین بماند. طراحی و ساخت انواع یخچال و فریزرهای صنعتی براساس استاندارهای صنعتی است و با یخچال های خانگی تفاوت دارد. انواع این محصول شامل یخچال فروشگاهی، یخچال ایستاده، یخچال سوپر مارکت، فریزر ایستاده و … میشود. تولید این محصولات مطابق با استاندارهای روز دنیا صورت میگیرد و البته ممکن است برای هر اقلیم متفاوت باشد.

انواع یخچال صنعتی ایستاده و صندوقی 

در تولید محصولات و تجهیزات فروشگاهی برای انواع یخچال و فریزرهای صنعتی تنوع زیادی وجود دارد. در مغازه ها و فروشگاه های بزرگ یا رستوران و … هرکدام باید نوع خاصی از این محصولات را استفاده کنند. دو مورد از پرکاربرد ترین انواع انواع یخچال های صنعتی، یخچال ایستاده و یخچال کابینتی یا صندوقی است.

یخچال صنعتی ایستاده بر اساس سفارش میتواند اندازه و ارتفاع خاصی داشته باشد. معمولا این یخچال ها در انواع دو درب سه درب و تک درب قابل تولید و استفاده هستند. درب این یخچال ها شیشه ای است و برای سوپرمارکت و قنادی و کیک فروشی ها مناسب است.

جنس درب این تجهیزات فروشگاهی از فولاد ضد زنگ یا شیشه است. درب فولادی طول عمر بیشتری دارد و نسبت به ضربه مقاوم می باشد. مدل یخچال ها با درب شیشه اس مورد استفاده بیشتری دارند زیرا اجازه میدهند تا محصول دیده شود. دیگر برای دیدن محصول نیاز به باز کردن در یخچال نیست.

یخچال های صنعتی صندوقی یا کابینتی علاوه بر قسمت یخچال دارای قفسه یا کشو هم هستند. دلیل انتخاب این نوع از یخچال ها معمولا کمبود فضای مغازه است. اگر هم زمان به کابینت و یخچال، هردو نیاز دارید بهتر است از این تجهیزات فروشگاهی استفاده کنید. جنس درب ایتن محصولات از شیشه یا استیل است. این محصول در انواع دو درب تا شش درب و دارای 6 تا 9 کشو مورد استفاده قرار میگیرند.

مطالعه مطالب بیشتر :

انواع یخچال و فریزرهای صنعتی شرکت نگین سرما

فریزر صنعتی و انواع آن

فریزرها هم مانند یخچال ها ساخته میشوند. اما تفاوت آنها در ترموستات برای پایین نگه داشتن دما است. ترموستات همیشه در فریزرهای صنعتی روی دمای پایین تنظیم میشود و برای آن از گاز مبردی استفاده میکنند تا دمای تبخیر پایین بماند. در فریزرهای پرقدرت برای خنک کردن کمپرسور و کندانسور از فن استفاده میشود. به این ترتیب دما بین منفی 14درجه تا منفی 25 درجه میماند. قطعات این تجهیزات فروشگاهی شامل کمپرسور، ترموستات، کنانسور و اپراتور میشود.

قطعات مختلف در یخچال و فریزرهای صنعتی

کمپرسور :

کمپرسورها از دو بخش الکتریکی و مکانیکی تشکیل میشوند که هر دو درون پوسته یخچال صنعتی فولادی قرار دارند. قسمت الکتریکی یخچال های صنعتی، یک الکتروموتور است که قسمت مکانیکی را هم به حرکت درمی آورد. اخیرا کمپرسورهای انواع یخچال و فریزرهای صنعتی تغییرات زیادی داشته و قسمت الکتریکی آنها اینورتوری یا موتور خطی شده اند.

قسمت مکانیکی یخچال ها شامل سیلندر است که پیستون آن توسط هسته موتور الکتریکی به حرکت در می آید. حرکت پیستون رفت و برگشتی است که حالت مکش و دمیدن را ایجاد میکند.

ترموستات : 

ترموستات کار قطع و وصل شدن جریان برق به کمپرسور را انجام میدهد. به طوری که زمانی که داخل یخچال گرم شود با وصل شدن به جریان برق کمپرسور شروع به کار میکند. به این ترتیب داخل یخچال صنعتی خنک میشود و دما پایین می آید.

انواع یخچال و فریزرهای صنعتی شرکت نگین سرما تعمیر
کندانسور : 

کندانسور یا چگالنده قسمتی از یخچال صنعتی است که وظیفه خنک سازی را بر عهده دارد. در حقیقت گاز فریون پس از فشرده شدن توسط کمپرسور در این قمست خنک میشود و تبدیل به مایع میگردد. در انواع یخچال و فریزرهای صنعتی معمولا به صورت شبکه ای لوله ای را روی دیواره پشت یخچال نصب میکنند. کندانسور در یخچال های صنعتی مانند رادیاتور در اتومبیل عمل میکند که اغلب از یک فن جهت بهبود فرآبند میعان نیز استفاده شده است.

اپراتور : 

کمپرسور در یخچال صنعتی ماده مبرد را فشرده میکند تا در قسمت کندانسور گاز داغ با ازدست دادن گرما تبدیل به مایع شود. در اپراتور مایع مبرد منبسط میشود و با تغییر فاز از حالت مایع به گاز، گرما را از داخل یخچال میگیرد و در قسمت کندانسور به محیط منتقل میکند. مبردهای فریون به علت مشکلات زیست محیطی با انواع دیگر از مبردهای R134 و R600 جایگزین شده اند.

خرید و تعمیر انواع یخچال و فریزر صنعتی 

اگر صاحب یک فروشگاه یا سوپرمارکت هستید و یا در آشپزخانه صنعتی خود نیاز به خرید یا تعمیر یخچال صنعتی دارید با ما تماس بگیرید. شرکت نگین سرما در زمینه فروش تجهیزات فروشگاهی، تعمیر یخچال صنعتی و آبسرد کن صنعتی و … آماده پاسخگویی به شما مشتریان محترم می باشد.

3 comments

  1. مطلب خیلی کاربرد ای راجع به انواع یخچال صنعتی ها بود!! ممنون

  2. سایت خوبی دارید خیلی عالی محصولات معرفی شده

  3. اطلاعات جالبی بود ممنون

Leave a comment