Blog

نگین سرما مشکلات معمول در یخچال های صنعتی

مشکلات معمول در یخچال های صنعتی

مشکلات معمول در یخچال های صنعتی چیست؟

از سری مشکلات معمول که برای یخچال های صنعتی پیش می آید بالارفتن دما در یخچال است. مشکل یخ زدن در یخچال های صنعتی باعث  از بین رفتن ارزش غذایی مواد و خوراکی ها و در نیجه متضرر شدن فروشنده است.

برای رفع این مشکل بهتر است دمای یخچال اندازه گیری شود. درادامه روشهای اندازه گیری دما در یخچال های صنعتی را برایتان توضیح خواهیم داد.

 

تعمیر انواع یخچال های صنعتی توسط شرکت نگین سرما در محل و با قیمت مناسب صورت میگیرد.

اندازه گیری دما در یخچال های صنعتی

برای جلوگیری از مشکل یخ زدگی یا فاسد شدن موادغذایی بهتر است ابتدا دمای یخچال سنجیده شود. برای این کار ابتدا یک دماسنج را داخل لیوان آب قرار میدهیم و آنرا داخل یخچال میگذاریم. اگر مدل یخچال صنعتی شما ایستاده است بهتر است لیوان آب در طبقه وسط قرار بگیرد. سپس به مدت پنج تا هشت ساعت صبر کنید تا دمای آب در لیوان تغییر کند.

با مشاهده لیوان آب  و تغییرات آن میتوانید دما را تنظیم کنید. تنظیم دما با دکمه به راحتی امکان پذیر است. پس از پنج تا هشت ساعت دوباره باید دما را چک کنید. حالا دماسنج را از لیوان بیرون آورده و به تنهایی در یخچال قرار دهید.

این کار را یکبار با قطع کردن جریان برق انجام دهید. در صورتیکه دمای یخچال صنعتی پس از اتصال برق کمتر از چهار درجه بود میتوانید با خیال آسوده مواد خوراکی را داخل یخچال نگهداری کنید.

به طور کلی برای تعیین دما در یخچال های صنعتی بهتر است یک دماسنج را بین 10 تا 15 دقیقه داخل یک ظرف آب، درون یخچال قراردهید و پس از بازکردن درب یخچال با گذشت زمان ذکرشده، دمای آن را بخوانید.

این عمل را میتوان برای دمای فریزر صنعتی نیز به کار گرفت. به ازای هر 12 درجه کاهش دمای یخچال، میزان مصرف انرژی تا 25 درصد افزایش پیدا میکند.

نگین سرما مشکلات معمول در یخچال های صنعتی اندازه گیری دما

سرما چگونه در یخچال های صنعتی تشکیل میشود؟

با اتصال کنتاکتها در ترموستات یخچال صنعتی، موتور آغاز به کار میکند و کمپرسور داخل سیلندر را به حرکت در می آورد. گاز به طور مرتب توسط لوله برگشت مکیده شده و با فشار وارد لوله رفت میشود.

در زمان ورود گاز به لوله و رادیاتور مقداری از حرارت گاز کاسته میشود. برای اینکه گاز بهتر منقل شود، فاصله رادیاتور از دیواره باید حدود 25 سانتیمتر باشد. گاز سردکننده با عبور از فیلتر کاملا خشک میشود و چون لوله خروجی فیلتر و سطح مقطع لوله مویین کم است گاز تحت فشار زیادی قرار میگیرد.به این ترتیب گاز به شکل مایع در می آید و دمای آن زیاد میشود.

پس از عبور از لوله مویین گاز وارد لوله های اواپراتور یا جای یخ در یخچال صنعتی شده و چون سطح مقطع جدید بیشتر از سطح مقطع لوله مویین است شروع به فوران میکند و موجب تولید سرما میشود.

فشار کمپرسور گاز را از طریق اواپراتور عبور میدهد و از خروجی اواپراتور  توسط لوله به کمپرسور باز میگرداند. کاهش دمای یخچال صنعتی به این ترتیب کاهش میابد و سردتر میشود. و مدار الکترونیکی توسط ترموستات قطع میگردد.

دمای محفظه بین 1 تا 7 درجه سانتیگراد است که در اواپراتور به حدود منفی 15 درجه میرسد.

جلوگیری از خرابی یخچال های صنعتی با ذوب برفک 

با بازشدن در یخچال و ورود هوای گرم و خروج سرما، روی اواپراتور قطرات آب تشکیل میشود. این قطرات به مرور زمان برفک را به وجود می آورد که این توده های یخی عمل سرماسازی را در یخچال های صنعتی مختل میکند.

بهتر است برای جلوگیری از برفک زدن یخچال، در فواصل زمانی معین، برفک ها را ازبین ببریم. اما ذوب برفک ها چگونه باید انجام شود؟

در یخچال های صنعتی ابتدا باید اتصال یخچال را از برق جدا کنید. سپس درب یخچال را برای مدتی باز بگذارید تا برفک ها به این ترتیب آب شوند.

میتوانید برای از بین بردن برفک ها، از المنت گرم کننده که به دور اواپراتور پیچیده میشود نیز استفاده کنید. دراین صورت هرگاه لازم باشد ترموستات مدار المنت را وصل کرده و برفک ها را ذوب میکند.

نگین سرما مشکلات معمول در یخچال های صنعتی تعمیر
رفع مشکل صدای یخچال های صنعتی

گاهی صدای یخچال های صنعتی آزاردهنده است و این مشکل معمولا ناشی از کمپرسور یا همان موتور یخچال است. کمپرس (Compress) به معنی فشرده سازی است و وظیفه کمپرسور در یخچال های صنعتی، به حرکت در آوردن گاز فریون در لوله های یخچال است. هرچه این گردش بیشتر باشد و با سرعت بیشتری اتفاق بیافتد، قدرت سرماسازی یخچال هم بیشتر خواهد بود.

میزان سرو صدای یخچال ها بسته به نوع کمپرسور متفاوت است. کمپرسورها به طور کلی دونوع اند:

کمپرسورهای پیستونی

معمولا از کمپرسورهای پیستونی در یخچال های ارزان قیمت استفاده میشود. این کمپرسورها سرو صدای زیادی دارند و برق بیشتری هم مصرف میکنند. اساس کار این کمپرسورها بر حرکت پیستون در داخل سیلندر است.

کمپرسورهای خطی

کمپرسورهای خطی یا لینیر اما تکنولوژی تازه ای در صنعت ساخت یخچال ها هستند. کمپرسورهای خطی علاوه براینکه مصرف انرژی مقرون به صرفه ای دارند صذای کمتری هم تولید میکنند. قیمت یخچال های صنعتی با کمپرسورهای خطی گران تر است.

پس باید به کمپرسورها به عنوان مهمترین قطعه یک یخچال صنعتی نگاه کرد. کیفیت این قطعه بسیار مهم است و توجه به آن بسیار ضروری است. کمپرسور بیشترین اهمیت را در یخچال های صنعتی دارد که و انتخاب نوع خطی آن به طول عمر دستگاه و بهینه سازی مصرف انرژی بسیار کمک کننده است.

برای اطمینان از طول عمر دستگاه بهتر است از برندهای معتبر خرید کنید. نوع موتور یخچال و کشور سازنده آن را در نظر بگیرید.

نگین سرما مشکلات معمول در یخچال های صنعتی اندازه گیری دما

خرید و تعمیر یخچال های صنعتی 

چنانچه قصد خرید و فروش یخچال صنعتی را دارید یا به دنبال یک تعمیرکار خبره برای تعمیر دستگاه خود هستید با ما تماس بگیرید.

محصولات نگین سرما دارای 12 ماه گارانتی پس از فروش می باشند. تمامی کالاها دارای خدمات پس از فروش هستند و میتوانید با اطمینان خاطر از ما خرید کنید.

نگین سرما تعمیرکاران مجرب خود را در صورت نیاز برای تعمیر انواع یخچال های صنعتی شما به محل اعزام خواهد کرد تا به عیب یابی و تعمیر دستگاه شما اقدام کنند.

1 comment

  1. متن جامع و خوبی بود خسته نباشید

Leave a comment