Blog

عیب یابی یخچال صنعتی با نگین سرما

عیب یابی یخچال صنعتی با نگین سرما

یخچال صنعتی و مشکلات رایجش چیست ؟

 

-يخچال اتومات  کار نمي كند؟

علت : سيم بندي يخچال اشتباه است.
رفع عیب :  اگر پس از سيم بندي يخچال عيب ذکر شده رخ داده ،يكي از علل ممكنه می تواند اشتباه شما در سيم بندی باشد. مدار را دوباره بررسی نماييد.

-يخچال روشن نمي شود؟؟

علت : ترموستات معيوب است.
رفع عیب : با بررسي مدار الكتريكي يخچال (شكل فوق ) به اين نتيجه خواهيد رسيد كه اگر كليد ترموستات خراب باشد و فاز ورودي را به موتور ،هدايت نكند كمپرسور قادر به حركت نخواهد بود .

ورودي و خروجي ترموستات را به آرامی از آن جدا سازيد و با اتصال رابطهای اهم متر به آن ولوم را به چپ و راست بچرخانيد تا صداي قطع و وصل كليد داخل ترموستات شنيده شود .

اگر با وصل كليد عقربه بطرف صفر منحرف و با قطع كليد عقربه بطرف بينهايت باز گردد عيب از ترموستات نيست .

در غير اين صورت ترموستات را از بدنه يخچال خارج نموده و قاب آن را باز كنيد و به آرامي سعي كنيد مشكل كليد داخل آن را رفع نماييد.

اگر ترموستات تعمير نميشود آن را تعويض كنيد تا يخچال شروع به كار كند.
تذكر:در مواردی كه نياز است ترموستات از يخچال خارج شود و يا اگر ناچاريد در همان وضعيت (متصل به بدنه ) بر روی آن آزمايش را انجام دهيد، ميبايست در نظر داشته باشيد كه اعمال فشار نا مناسب برروي ترموستات ممكن است به لوله مويی و يا لوله بلو آسيب رساند، ودر نتيجه گاز داخل ترموستات تخليه شود.

ترموستاتی كه دچار چنين عيبي گردد،بلافاصله بايد تعويض شود زيرا عمل اتومات را انجام نخواهد داد.

-بدنه يخچال برق دارد؟؟؟

علت : موتور اتصال بدنه دارد.
رفع عیب : در اكثر موارد ،برق دار بودن يخچال ،ناشی از اتصال بدنه موتور است كه بعضی اوقات با ارت نمودن يخچال از ميان ميرود ودر بعضي موارد ،در صورت بستن ارت همزمان با زدن دو شاخه يخچال به پريز ،فيوز منزل قطع ميشود.

نگین سرما عرضه کننده انواع یخچال صنعتی است که میتوانید با در ارتباط بودن با نگین سرما یخچال صنعتی مورد نظر خود را سفارش دهید و خریداری کنید.

Leave a comment