Blog

انواع قفسه های فروشگاهی نگین سرما

قفسه های فروشگاهی

تجهیزات فروشگاهی

انواع قفسه های فروشگاهی در دنیای امروز باتوجه به بازار فروش کاملا رقابتی باید مورداستفاده و توجه قرار گیرد. فروشندگان نیز به دنبال شیوه های نوین بازاریابی برای افزایش فروش هستند. دراین میان برای فروشگاههای بزرگ تهیه انواع تجهیزات فروشگاهی در اولویت است. مدرن و لوکس بودن تجهیزات فروشگاهی در جلب نظر مشتریان بسیار موثر است و برای فروشگاه اعتبار و برای مشتری رضایت خاطر را به دنبال دارد.

استفاده از انواع تجهیزات فروشگاهی و به طور خاص، استندها و قفسه ها ، دسترسی خریدار را به کالاها راحت تر میکند. در حال حاضر شرکت های زیادی اقدام به تولید انواع تجهیزات فروشگاهی می نمایند. کیفیت تولید دراین بین بسیار مهم و قابل توجه است.

تجهیز فروشگاه و سوپرمارکت به قفسه ها از دغدغه های اصلی صاحبان این مشاغل است. مهمتربن انواع تجهیزات فروشگاهی شامل مواردی چون قفسه بندی ،یخچال فروشگاهی، انواع فریزرهای فروشگاهی، یخچال های صنعتی، و تجهیزات امنیتی در فروشگاه میشوند.

مطلب پیشنهادی: برای راه اندازی فروشگاه چه تجهیزاتی لازم است؟

انواع قفسه های فروشگاهی- قفسه های فروشگاهی- نگین سرما

تولید انواع تجهیزات فروشگاهی 

فروشگاهها و هایپرمارکت ها هرکدام به فراخور فضایی که در اختیار دارند نیازمند اندازه های متفاوتی از تجهیزات و انواع قفسه ها فروشگاهی هستند. نگین سرما در مقام یک تولید کننده انواع تجهیزات فروشگاهی را در طرح ها و اندازه های استاندارد و مورد نیاز فروشگاه ها و هایپرمارکت ها تولید می نماید.

از دیگر انواع تجهیزات فروشگاهی مهم، یخچال های صنعتی هستند. وجود هرکدام از یخچال های صنعتی برای نگهداری نوعی خاص از مواد غذایی مورد استفاده است. از جمله یخچال های صنعتی مورد استفاده میتوان یخچال ایستاده، یخچال ویترینی، یخچال بستنی، یخچال شیرینی فروشی، یخچال مرغ و ماهی و آب سرد کن . شیر سرد کن را نام برد.

این ها تنها تعدادی از یخچال های صنعتی موجود در بازار هستند. علاوه بر این فریزرهای صنعتی نیز از انواع مختلف برای نگهداری موادغذایی موجود هستند. فریزر صنعتی نیز انواع گوناگون دارد. فریزرهای ایستاده، فریزرهای میزکاری، فریزرهای صندوقی، فریزرهای بستنی و فریزر خوابیده . ابعاد این فریزرها نیز باتوجه به فضای مغازه متفاوت و قابل سفارش و تولید هستند.

تجهیزات فروشگاهی رنگ ها و جنس های متنوعی دارند که امکان خرید و ساخت آن وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: مشکلات معمول در یخچال های صنعتی

انواع قفسه های فروشگاهی 

از دیگر تجهیزات هم فروشگاهی باید به انواع قفسه ها ی فروشگاهی اشاره کرد. نکته مهم در کاربرد قفسه های فروشگاهی، برای نمایش و بهبود دسترسی محصولات در هایپر مارکت ها و فروشگاه هاست. همیشه قفسه های فروشگاهی اولین چیزی است گه مورد توجه خریدار قرار میگیرد. از آنجا که محصولات فروشگاهی تنوع دارند پس باید انتظار داشت قفسه ها هم در ابعاد و اندازه های متنوع ساخته شوند. در ساخت انواع  قفسه های فروشگاهی باید به دوام و استحکام آن توجه کرد.

انواع قفسه های فروشگاهی :

قفسه دو طرفه فروشگاهی

قفسه فروشگاهی  دایره شکل یا گرد

قفسه فروشگاهی آویزدار

قفسه یکطرفه یا دیواری

قفسه استند میز صندوق یا چک اوت

قفسه آجیل و خشکبار

قفسه میو و سبزیجات

قفسه نان

نکته مهم دیگر درباره انواع قفسه های فروشگاهی نحوه چیدمان آنها است. شکل قرار گرفتن قفسه ها تاثیر مستقیم بر فروش و رضایت مشتریان دارد، فروشگاهها از نوع چیدمان برای این مقصود بسیار بهره میبرند.

انواع قفسه های فروشگاهی - نگین سرما

بهبود فضای فروشگاهی با استفاده از قفسه ها 

برای فروشگاه و سوپرمارکت به ویژه از نوع محلی، که طیف متفاوتی از محصولات را برای فروش دارد، استفاده از انواع قفسه های فروشگاهی بسیار مورد توجه است. این فروشگاه ها ر رفت و آمد هستند و روزانه افراد با سلیقه های متفاوت و نیازهای گوناگون به انها مراجعه میکنند. پس همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم نحوه چیدمان فروشگاه در عرضه محصولات و جلب رضایت مشتری نقش مهمی دارد.

اگر صاحب فروشگاه یا سوپرمارکت هستید و قصد تغییر دکوراسیون یا تجهیز محل کسب خود را دارید لازم است به نکاتی که در ادامه این مقاله به آن اشاره میکنیم توجه نمایید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید تجهیزات فروشگاهی با کیفیت 

نکاتی درباره قفسه های فروشگاهی 

قفسه های ورودی یک سوپرمارکت محل مناسبی برای قراردادن محصولات ارزان و پر مصرف هستند. از جمله کالاهایی که در این قفسه ها قرار داده میشود، نان است.

انواع قفسه های فروشگاهی در ابعاد مختلف موجب میشوند کالاها با سایز و دسته بندی متفاوت بهتر در دسترس مشتری قرار بگیرند. این نکته به مرتب بودن فضای فروشگاه هم کمک میکند.

اما در مورد انتخاب رنگ قفسه ها بهتر است رنگ خنثی انتخاب شود. رنگ خنثی بین قفسه و کالا تضاد  ایجاد میکند و موجب میشود خریدار راحت تر کالای مورد نظر را بیابد.

برای قفسه بندی بهتر است از کل فضا و ارتفاع دیوار استفاده کنید. به این ترتیب نهایت استفاده از فضا را برده اید. حجم بیشتری از محصول هم در این حالت قابل نمایش است.

نکته مهم دیگر سرکشی به قفسه ها است. خالی بودن قفسه های فروشگاهی جلوه خوبی ندارد. بهتر است همیشه با محصولات تازه قفسه را پرنمایید. مشتران معمولا با دیدن قفسه های خالی  از خرید منصرف میشوند و ممکن است مغازه را ترک نمایند.

قفسه های فروشگاهی مهم و ویژه 

از مدل های پرکاربرد و مورد توجه قفسه های فروشگاه باید به “سرقفسه” اشاره کرد. قفسه سرلاین مهمترین بخش هر فروشگاه است چرا که در نمایش محصول به مشتری در زمان گردش در فضای فروشگاه بسیار نقش دارد.

سرلاین در ابتدای قفسه قرارمیگیرد و جزو اولین انواع قفسه های فروشگاهی است که نظر مشتری را جلب میکند. پس محصولی که در این قفسه برای فروش میگذارید بسیار مهم است. به ویژه برای مشتریانی که در زمان خرید عجله دارند یا به دنبال کالا خاصی هستند این قفسه میتواند به خوبی جلب توجه کند.

قفسه سرلاین میتواند دید 180 درجه داشته باشد. همچنین میتواند سر گرد یا زاویه دارد داشته باشد. سرقفسه 180 درجه قابلیت دیده شدن را به محصول از تمام زوایا میدهد و در جلب نظرمشتری بسیار موثر است.

 

اما چه محصولاتی را در سرقفسه بگذاریم ؟

کالایی که در سرقفسه برای فروش قرار میدهید بهتر است ارزان یا پیش پا افتاده نباشد. این قفسه برای جلب نظر مشتری است. پس بهتر است از اقلام گران تر و چشم گیر استفاده کنید. اقلام گرانی که مشهور هستند و مشتری را به خود جذب میکنند. به این ترتیب افزایش فروش و درآمد را شاهد خواهید بود.

بهتر است هرچند وقت محصول سرقفسه را تغییر دهید. تغییر کالای موجود در سرقفسه و تمامی انواع قفسه های فروشگاهی راه خوبی برای جلب نظر مشتریان به ویژه مشتریان ثابت است. ایده آل ترین حالت تغییر در سرقفسه به صورت هفتگی یا دوبار در ماه است.

همانطور که تا بحال باید متوجه شده باشید، سرقفسه نقش مهمی در نمایش محصولات گران و لوکس دارند. پس با تغییر محصول میتوانید همیشه نظر مشتری را جلب کنید و اشتیاق او را برای خرید ببینید.

قفسه های فروشگاهی و انواع آن 

اگر صاحب فروشگاه یا هایپرمارکت تازه تاسیس هستید یا قصد تغییر دکوراسیون محل کسب و کارتان را دارید با ما تماس بگیرید.

نگین سرما فروشنده قفسه ها و استندهای فروشگاهی ست که محصولات خود را تا 12 ماه گارانتی میکند. تمام محصولات ما دارای خدمات پس از فروش هستند و به شما این اطمینان خاطر را میدهند که از خرید خود مطمئن باشید.

نگین سرما همچنین ارائه دهنده محصولاتی چون آبسردکن صنعتی، انواع یخچال صنعتی، تجهیزات آشپزخانه و … می باشد.

1 comment

  1. خیلی مطلب خوبی بود! تجهیزات فروشگاهی واقعا مهمه همونطور که گفتین

Leave a comment