Blog

موارد قابل توجه قبل از به کار انداختن یخچال

شروع به کار دستگاه: برای آغاز کار دستگاه، پس از اتصال به برق بگذارید یخچال حداقل 3 ساعت به صورت خالی کار کرده تا برودت آن به میزان کافی برسد

تمیز کردن یخچال: فراموش نکنید که یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در خرابی وسایل برقی منجمله یخچال، خاک گرفتن آن ها، قرار گرفتن در مکان های خاک گرفته و نیز کثیف شدن آن هاست. بنابراین حتماٌ هرچندوقت یکبار یخچال خود را به جلو کشیده و زیر آن را تمیز نمایید. همچنین بدنه بیرونی و فضای داخلی یخچال را نیز می توانید با محلول آب و جوش شیرین شستشو دهید. برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و نیز در امان ماندن از خطر برق گرفتگی بهتر است زمان تمیز کردن داخل یخچال آن را از برق بکشید.

استفاده از ترانس جهت اتصال دستگاه به برق: تحقیقات انجام شده روی لوازم برقی و دستگاه های الکترونیکی نشان می دهد که ضعف و نوسانات برق شهر (حتی نوساناتی که برای ما محسوس نیست)  یکی از مهمترین عوامل اصلی خرابی و از کار افتادگی این دستگاه ها است.  بنابراین برای تنظیم و کنترل این نوسانات و طول عمر بیشتر دستگاه یخچال فریزر خود، حتماٌ از ترانس استفاده کنید.

پس از نصب دستگاه یخچال فریزر حدود 20 قالب یخ اول و 7 لیوان آب اول را دور بریزید. یخها و آبهای اولیه ممکن است حاوی ذرات داخل لوله شلنگ آب و یا منبع تغذیه آب بوده و یا بوی آنها را بدهد. این عمل در صورت عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه لازم الاجرا می‌باشد.

کودکان را از قسمت خروجی یخ و آب دور نگهدارید. احتمال فشار اشتباه دکمه‌ها و آسیب رسانیدن به لامپها توسط کودکان وجود دارد.

هرگز قوطی نوشابه یا کنسرو را جهت سریع خنک شدن در محفظه نگهداری یخ قرار ندهید. این کار باعث خرابی یخساز خودکار می‌گردد.

هرگز از ظروف کریستال نازک و یا ظروف سفال جهت دریافت یخ استفاده نفرمایید. این ظروف احتمال شکستن دارند.

ابتدا یخ را در لیوان ریخته و سپس آن را با آب یا نوشابه ‌های دیگر پر نمایید. زیرا افتادن یخ در آب باعث ایجاد ترشحات در اطراف لیوان می‌گردد.

هرگز دست یا اشیای دیگر را داخل خروجی یخ قرار ندهید. این تماس امکان شکستگی قطعات مربوط و وارد آمدن جراحت به دست را تشدید می‌کند.

هر از چندگاهی ظرف یخ را تکان داده تا سطح یخ پایین برود و یخ بیشتری در آن جا گیرد.

به طور طبیعی یخها روی هم قرار گرفته و سطح آن بالا می‌آید. این امر باعث می‌گردد تا یخساز به طور خودکار تشخیص ‌دهد که ظرف یخ پر شده و تولید یخ را قطع کند.

در صورت تولید یخ رنگ دار، استفاده را قطع و سریعا با مرکز سرویس تماس حاصل فرمایید.

امکان انسداد یخ در مسیر عبوری وجود دارد که این خود باعث از کار افتادن یخچال می‌گردد.

لیوان را در فاصله مناسب از خروجی یخ نگهدارید.

در صورت نگهداشتن لیوان خیلی نزدیک به محل تولید یخ احتمال خارج نشدن یخ وجود دارد.

هرگز از درب محفظه غذاهای حاضری یخچال بعنوان یک زیردستی استفاده نفرموده و آن را با اشیاء تیز زخمی نکنید. هرگز دست خود را روی آن نگذاشته و فشار ندهید.

Leave a comment