یخچال پرده هوا

یخچال پرده هوا به عنوان یکی از محصولات جدید و مدرن دنیای امروزه مورد استقبال زیادی توسط صاحبان فروشگاه ها، هایپر مارکت ها و حتی سوپر مارکت های معمولی قرار گرفته است. هدف از طراحی یخچال پرده هوا، انتقال هوای سرد از پایین به سمت بالا است. خب این موضوع برای فروشگاه های بزرگ حائز اهمیت است زیرا مشتریان اینگونه فروشگاه ها بسیار زیاد است و برای راحتی مصرف کنندگان وجلوگیری از خراب شدن یخچال ها از یخچال های پرده هوا استفاده می کنند.

یخچال پرده هوا

عملکرد یخچال های پرده هوا

در یخچال های پرده هوا، هوا توسط مکش به فن های یخچال می رود و با عبور از اپراتور سردخانه، هوای سرد توسط فن به بیرون فرستاده می شود. بعد از گذشت کمتر از یک دقیقه دمای یخچال صنعتی به میزان استاندارد می رسد و از مواد غذایی موجود در خود به نحو احسنت مراقبت می کند. به دلیل گردش مداوم سرما مانع از بوی نامطاوب داخل فریزر می شود.

 ویژگی های یخچال صنعتی

  • عایق شده توسط فوم
  • بدون برفک
  • دارای کمپروسرهای پرقدرت آلمانی
  • دارای کف stainless steel
  • دارای لامپ های LED با قابلیت تغییر رنگ
  • کاور شب جهت صرفه جویی در مصرف انرژی
  • با قابلیت جا به جایی

 

  • دما در یخچال های پرده هوا از صفر تا چهار درجه متغیر است

یخچال های پرده هوا دارای انواع مختلفی است

  1. یخچال پرده هوا ایستاده – موتور مرکزی

این مدل یخچال ها به دلیل داشتن فضای بسیار زیاد برای نگهداری مواد غذایی مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. این نوع یخچال ها با طراحی زیبا و شکیل در بسیاری از فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این یخچال ها دارای قیمت های متنوعی هستند بسته به نوع کمپرسور، کندانسور و اپراتور قیمت ها مختلف هستند.

باید توجه داشته باشید که هنگام خرید این نوع یخچال ها جنس موتور خانه و بدنه یخچال باید مرغوب باشد، همچنین باید دمای یخچال ثابت باشد.

 

  • یخچال پرده هوا ایستاده درب دار- موتور مرکزی: زیر مجموعه یخچال پرده هوا ایستاده – موتور مرکزی است.

 

  • یخچال پرده هوا ایستاده- موتور سرخود:

موتور این نوع یخچال ها در قسمت جلو یا پشت نصب می شود.همچنین مصرف انرژی پایین است و به دلیل کوچک تر بودن آنها جا به جایی آسان است. تنها عیب این یخچال فضای کوچک آن است.

  1. یخچال جزیره شیشه تخت و شیشه خم

این نوع یخچال ها بسیار کاربردی هستند و از دو نوع موتور سرخود و موتور مرکزی استفاده می کنند. و از این نوع یخچال ها برای نگهداری انواع لبنیات و فراورده های پروتئینی استفاده می کنند.

  1. یخچال پروموشن

این نوع یخچال با طراحی خاص به صورت مدور و گرد، معمولا در فروشگاه ها برای به نمایش گذاشتن انواع نوشیدنی ها و محصولات تخفیف خورده استفاده می شود.

 

  • یخچال های پرده هوا جهت کاهش مصرف انرژی طراحی شده اند آن ها اختلاف دما را تا حد ممکن پایین می آورند، و هوای سرد کمتری را هدر می دهند
یخچال پرده هوا

 مکانیسم گردش سرما یخچال پرده هوا

این محصول با دمیدن هوا با سرعت بالا در قسمت داخلی یخچال باعث متمایز کردن هوای داخلی و خارجی یخچال می شود. به همین منظور از ورود حشرات و گرد و غبار جلوگیری می کند و باعث می شود هوای داخل یخچال همیشه مطبوع باشد و از مواد غذایی به درستی نگهداری شود. در نمونه های مشابه ریزش باد، از دیواره های کابین می باشد که معمولا با چیدن محصولات فروشگاه به صورت فشرده کانال دیواره محبوس می شود و باعث یخ زدگی اوپراتور می گردد؛ اما در این نوع یخچال های پرده هوا تونلی طراحی شده که هوای سرد را از بالا و پایین به اجناس تزریق می کند و از محبوس شدن کانال جلوگیری می کند.

 

 قابلیت جابه جایی آسان یخچال پرده هوا

برخلاف دیگر یخچال های بسیار سنگین که امکان حمل و نقل آن ها معضل بزرگی برای مشتریان است، یخچال های پرده هوا علاوه بر وزن سبکی که دارند به دلیل مواد استفاده شده در بدنه آن، دارای چرخ هایی هستند که جابه جایی را برای مصرف کنندگان بسیار آسان کرده است.

 

جنس بدنه یخچال پرده هوا

بدنه کابین ها از پانل های تزریقی شرکت ماموت با ضخامت 6 سانتی متر و چگالی 40 کیلوگرم بر متر مکعب ساخته شده است.

کف یخچال ها کاملا استیل بوده با ضخامت یک میلیمتر و دارای چسب کاری بسیار زیاد که از هرگونه نشتی جوگیری کند.

ساختار اینگونه یخچال ها با رنگ پودری الکترواستاتیک با ضخامت 2 میلی متر و پایه های قابل تنظیم طراحی شده است.

یخچال پرده هوا

حال که با محصول یخچال پرده هوا آشنا شدید

اگر می خواهید فروشگاه شما خاص باشد و مشتریان شما در آن احساس راحتی کنند ما به شما محصول یخچال پرده هوا را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیبایی که به فروشگاه شما میدهد باعث صرفه جویی در انرژی و توزیع یکنواخت هوای سرد می شود و از محصولات شما به درستی نگهداری میکند.

Leave a comment