Blog

دلیل اهمیت وجود تجهیزات فروشگاهی

دلیل اهمیت وجود تجهیزات فروشگاهی

دلیل اهمیت وجود تجهیزات فروشگاهی چیست؟

دلیل اهمیت وجود تجهیزات فروشگاهی ، امروز به دلیل اهمیت بالا تجهیزات فروشگاهی در فروش و همچنین نوع چیدمان و تاثیرات آن بر خرید مشتری می پردازیم پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانیم : استند و قفسه خرید فروشگاه

تجهیزات فروشگاهی به چه شکلی باید چیده شوند؟

در تعریف این زمانبندی ها قطعاً بخشی از آن به خرید مایحتاج روزانه اختصاص میابد ، جایی که باید با انتخاب یک فروشگاه با تجهیزات فروشگاهی مناسب ، کلیه نیازهای خود را تامین نمائیم. پس بهمین دلیل انتظارات از یک فروشگاه به منظور یک خرید کامل بسیار بالاست.

در این میان یک نکته ما را به خواسته های مشتری میرساند: فروشگاه و تجهیزات فروشگاهی ما چه میزان از نیازها را در بر میگیرد؟

شاید اگر به این موضوع عمیق تر بیاندیشیم در میابیم که بخش وسیعی از نیاز مشتریان در اکثر فروشگاه ها یکسان است. اقلامی با برندهای معروف که سالیان طولانی مخاطبان خود را پیدا کرده و مشتریان در فروشگاه آن را جستجو و در یک چشم بر هم زدن در سبد خرید خود میگذارند.

نکته مورد بحث ما بخش دیگری از فروشگاه است ، جایی که عمدتاً نیاز به اعتماد سازی و توجه به خواسته مخاطب دارد. در اکثر فروشگاه هایی که امروز در اطراف خود می بینیم خرید از 2 بخش (سکشن) پروتئین و میوه و سبزیجات به صورت عام اتفاق نمی افتد و با اطمینان می توان گفت علت اصلی این موضوع عدم توجه به سلیقه ، ذائقه و بودجه مد نظر مشتری است.

یکی از بخش های اصلی در فروشگاه های بزرگ مانند هایپرمارکت ها، بخش میوه و سبزیجات است. این بخش نیاز به توجه ویژه ای دارد تا بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کرده و خرید را برای مشتریان لذت بخش کند. فضایی جداگانه و مخصوص را به بخش میوه و سبزیجات اختصاص دهید.

معمولا این بخش را در ابتدای فروشگاه و نزدیک به درب ورودی در نظر میگیرند. دلیل این کار این است که مشتریان هنگام ورود به فروشگاه حس تازگی و شادابی را از آن بگیرند و اشتیاقشان به خرید کردن بیشتر شود.

مطلب بیشتر :  آشنایی با تجهیزات فروشگاهی

دلیل اهمیت وجود تجهیزات فروشگاهی

اهمیت چرخ خرید که جزء یکی از تجهیزات فروشگاهی است چقدر است؟

بی تردید با چرخ های خرید فروشگاهی برخورد داشته اید که وزن زیادی دارند، گنجایش آنها با تنوع محصولات فروشگاه متناسب نیست، چرخ های روانی ندارند و برای حرکت بر کف فروشگاه نیازمند اعمال نیروی مضاعف هستند، جنس نامناسبی دارند، پهنای آنها با استاندارد راهرو های میان قفسه ها همخوانی ندارد، ارتفاع دستگیره ی آنها بیش از حد بالا یا بیش از حد پایین است یا اینکه جنس نامرغوبی دارد و هنگام گذاشتن دست روی آنها، حس ناخوشایندی را به مشتری القاء می کنند.

چرخ خرید فروشگاهی را تصور کنید که شکلات آب شده یا خرده های بیسکوئیت داخل آن ریخته است. مطمئنا هیچ کدام از مشتریان دوست ندارند محصولاتی را که از قفسه ها برمی دارند داخل چنین چرخ خریدی قرار دهند. برخی از فروشندگان به نظافت چرخ های خرید فروشگاهی اهمیت نمی دهند، و مواردی از این قبیل.

در رابطه با اهمیت کیفیت و سهولت کاربری چرخ های خرید فروشگاهی  مهمترین تجهیزات فروشگاهی به حساب می آید و تأثیر آنها بر افزایش و کاهش میزان خرید تحقیقات بسیاری انجام شده است. بسیاری از مدیران و صاحبان فروشگاه های خرده فروشی، سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها چرخ خرید فروشگاهی را جزو تجهیزات تأثیرگذار در ساختار فروشگاه به شمار نمی آورند این در حالیست که تحقیقات از تأثیر تعیین کننده  نوع، کیفیت و کاربریِ آسان چرخ های خرید بر میزان فروش فروشگاه ها و ایجاد ذهنیت مثبت و افزایش انگیزه برای خرید مجدد در مشتریان حکایت دارند.

مطلب مرتبط :  ویژگی های یک سوپرمارکت خوب

دلیل اهمیت وجود تجهیزات فروشگاهی

چیدمان قفسه ها (تجهیزات فروشگاهی) به فروش محصولات کمک میکند؟

یکی از مهم ترین ابعاد راه اندازی یک فروشگاه برای اولین بار، چیدمان قفسه های فروشگاه است. فروش خاروبار در یک فروشگاه در صورت صحیح بودن نحوه چیدمان کالا در قفسه فروشگاه و چینش اجناس بر روی قفسه ها به طرز قابل توجهی افزایش پیدا می کند، چرا که محیط به گونه ای طراحی شده که مشتری را به خرید بیشتر تشویق می کند.

دلیل اصلی طراحی یک سوپرمارکت زیبایی شناسی فضای فروشگاه نیست، بلکه دلیل اصلی طراحی درست یک فروشگاه بخصوص وسواس در چینش قفسه فروشگاهی، جذب مشتریان بیشتر و در این حال تقویت حس خرید در مشتریان است؛ بعلاوه این امر باعث افزایش زمان حضور مشتری در فروشگاه نیز می شود.

بیشتر بخوانیم : خرید تجهیزات فروشگاهی مناسب

دلیل اهمیت وجود تجهیزات فروشگاهی

کارآیی کابینت و قفسه بندی در تجهیزات فروشگاهی چیست؟

بسته به سازه ها، کابینت و قفسه فروشگاهی که برای نگهداری کالاهای فروشگاه و عرضه ی آنها به مشتریان نیاز دارید، این سازه ها می توانند به صورت کابینت های جلو باز، درب دار (چوبی یا شیشه ای)، یا قفسه های پارتیشن بندی شده ساخته و در فروشگاه نصب شوند.

این سازه ها، در انواعِ شکل و فرم خود، هم می توانند کارآییِ فروشگاه را به عنوان کسب و کار خرده فروشی بالا ببرند و هم باعث شوند که از حداقل فضا، حداکثر استفاده برای گنجاندن و عرضه کردن کالاها تا حداکثر میزان ممکن امکان پذیر باشد، بدون اینکه ایجاد به هم ریختگی و بی نظمی کنند. بعلاوه اینکه با این ساختار قفسه بندی شده و کابینت شکل، امکان پنهان نمودن سطل های زباله و لوازمی که باید از نظر مشتریان دور بمانند فراهم میشود.

سفارش تجهیزات فروشگاهی از نگین سرما

برای سفارش تجهیزات فروشگاهی در هر نوع و هر مدلی که بخواهید میتوانید از نگین سرما سفارش دهید و میتوانید با هزینه ی بسیار مرغوب از شرکت نگین سرما بهترین تجهیزات فروشگاهی را سفارش دهید.

1 comment

  1. واسه رستورانی که توش کار می کنم یه یخچال صنعتی از اینجا خریدیم
    خیلی راضی ایم
    قشنگ خنک و خشک نگه میداره موادغذایی رو

Leave a comment