Blog

شرکت نگین سرما تجهیزات فروشگاهی

قفسه ها و تجهیزات فروشگاهی

قفسه ها و تجهیزات فروشگاهی

از مهمترین و اساسی ترین نیاز یک هایپرمارکت یا فروشگاه قفسه ها و تجهیزات فروشگاهی است. قفسه ها به محصولات نظم میدهند و چیدمان صحیح و مناسب کالاها بدون استفاده از آنها غیر ممکن است. با پیشرفت سوپرمارکت ها و مغازه ها، قفسه بندی انها نیز پیشرفت کرد و شکل تازه ای به خود گرفت. قفسه بندی فروشگاه جایگاه خاصی در دکوراسیون و چیدمان دارد و تحول بزرگی را در صنایع تجهیزات فروشگاهی ایجاد کرده است.

قفسه ها و تجهیزات فروشگاهی به علت تنوع زیاد، مقاومت بالا در نگهداری اجناس و زیبایی و طراحی مناسب موردتوجه صاحبان هایپرمارکت ها و فروشگاه ها هستند. انواع قفسه فروشگاهی در شکل دو طرفه و یک طرفه و با سرلاین تخت یا نیم گرد و در ارتفاع متفاوت ساخته میشود. به این ترتیب میتوان بخش های مختلف یک فروشگاه را با این قفسه ها تجهیز کرد و نظم بخشید.

ویژگی قفسه های فروشگاهی

قفسه ها برای نمایش دادن و سهولت دسترسی مشتریان به اجناس مورد استفاده قرار میگیرند. جنس آنها معمولا از فولاد است و برای ساخت انها متریال با کیفیت مورد استفاده قرار میگیرد. در اکثر مغازه ها و فروشگاه ها قفسه ها قابل نصب و استفاده هستند. صاحبین فروشگاه به این تجهیزات نیاز دارند تا اجناس را راحت تر نمایش دهند.

ارتفاع قفسه ها قابل تنظیم است و میتوان به اندازه دلخواه آنرا تغییر داد. لذا ساخت آنها به گونه ای است که قابلیت جابجایی طبقات و ارتفاع انها وجود دارد. بسته به نوع استفاده، متریال قفسه ها نیز متفاوت است. به طور مثال برای نگهداری برنج و باکس های نوشیدنی متریال ساخت با قفسه مخصوص کتاب و نان و غیره متفاوت است.

نصب و راه اندازی قفسه ها و تجهیزات فروشگاهی آسان است. انعطاف پذیری در تنظیم ارتفاع و سهولت نصب از ویژگی های مهم این لوازم فروشگاهی می باشد. محبوب ترین سیستم قفسه بندی برای خرده فروشی ها و حتی داروخانه ها و فروشگاه سخت افزار همین قفسه های فروشگاهی هستند. اما پیش از خرید و استفاده باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

ابتدا باید وزن کالای مورد استفاده در قفسه را بدانید و سایز انرا هم در نظر بگیرید.  لازم است تا یک نقشه از محل مغازه یا فروشگاه خود داشته باشید. باید تمام جزئیات از در ورودی تا انبار و جای پریز و ارتفاع سقف و … در نظر بگیرید. در مورد اماکن بزرگ باید این موارد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. به طور مثال میتوان از چرخ خرید هم استفاده کرد یا نه. توجه به این موارد در چیدمان تجهیزات فروشگاهی بسیار مهم است.

مطالب مرتبط :

خصوصیات یخچال صنعتی فروشگاهی

تجهیزات فروشگاهی

انواع قفسه های فروشگاهی 

انوع قفسه فروشگاهی در شکل یک طرفه، دوطرفه، قفسه ثابت و گردون، قفسه حراج و پشت میز صندوق و … تولید میشود. هرکدام از این قفسه ها و تجهیزات فروشگاهی بسته به موقعیت فیزیکی در فروشگاه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به طور معمول در یک فروشگاه از تمامی قفسه های سبک و سنگین استفاده میگردد.

قفسه های نیمه سنگین برای اشیاء سبک تر و دور تا دور دیوارها قرار میگیرند. این قفسه ها از نوع یک طرفه هستند و برای نگه داری نان و کتاب و … استفاده میشوند. در وسط فروشگاه از قفسه های جزیره ای که از هر طرف امکان قرار دادن اجناس در انها وجود دارد، قرار داده میشود. رنگبندی قفسه ها بر اساس نیاز و سلیقه مشتری قابل تغییر است. برای نشان دادن بهتر ویژگی و مشخصات محصول میتوان روی قفسه ها لیبل چسباند. فضای بین قفسه ها نیز باید به اندازه کافی آزاد باشد تا مشتریان در حرکت کنار هم و یا با چرخ خرید دچار مشکل نشوند. ارتفاع قفسه ها معمولا به اندازه قد معمولی یک انسان است تا مشتری برای برداشتن محصول به زحمت نیافتد.

از جمله قفسه های نیمه سنگین و یک طرفه فروشگاه که بسیار پرکابرد نیز هستند باید به قفسه نان اشاره کرد. معمولا برای نان باید قفسه مخصوص در نظر گرفته شود که بسته به محل قرار گیری میتواند به شکل جزیره ای هم باشد. متریال این قفسه ها میتواند از جنس چوب، شیشه و یا مفتول باشد. گاهی نیز از ترکیب این مواد برای ساخت قفسه استفاده میشود.

مطالب مرتبط :

خرید یخچال هایپرمارکتی از نگین سرما

نگین سرما تجهیزات فروشگاهی

نکات مهم در مورد چیدمان قفسه های فروشگاهی 

چیدمان درست اجناس : 

اقلام موجود در قفسه ها باید به شکلی چیده شوند که مشتری به راحتی برند و نام محصول را ببیند. چشم انسان معمولا اقلام بزرگ تر را زودتر میبیند. بهتر است بر این اساس در یک قفسه سه یا چهار رشته مربوط به هم از یک کالا را قرار دهید.

سهولت دسترسی :

اصلا استفاده از قفسه ها و تجهیزات فروشگاهی برای دسترسی آسان به اجناس است. مشتریان معمولا کالایی را که بیشتر و بهتر در دسترس باشد، انتخاب میکند. کالاهای چیده شده در طبقات بالاتر بیشتر دورریز دارند چون کمتر دیده میشوند. همچنین برای جلوگیری از افتادن اجناس بهتر است اقلام سبک تر در طبقات بالا و اجناس سنگین در طبقات پایین قرار بگیرند.

نظافت و بهداشت :

بیشترین اجناس مورد عرضه در فروشگاه مواد غذایی و بهداشتی است. اولین اصل در نگهداری و فروش بیشتر این است که کالا سالم باشد. بهتر است همچنین قفسه ها مرتبا تمیز شوند زیرا مشتری رغبتی برای خرید از قفسه خاک گرفته ندارد.

دسته بندی محصولات :

بهتر است همیشه قفسه ها را پر نگه دارید. هرچه تنوع کالا و تعداد آن بیشتر باشد، مشتری رغبت بیشتری برای خرید پیدا میکند. زمان برای خرید مشتریان معمولا بین 25 دقیقه تا نیم ساعت است. پس اولین چیزی که به چشم بخورد، خریداری میشود. بسته بندی بهینه کالاها باعث فروش بیشتر آن میگردد.

مطالب مرتبط :

تعمیر انواع یخچال صنعتی

قفسه ها و تجهیزات فروشگاهی

بهترین تجهیزات فروشگاهی را از ما بخواهید!

شرکت نگین سرما با سالها سابقه در زمینه تولید انواع قفسه ها و تجهیزات فروشگاهی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز است. محصولات ما با کیفیت و مرغوب با بهترین متریال تولید میشوند که  شامل آب گرم کن، آبسرد کن صنعتی و انواع فریزر صنعتی است که با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه و ساخت می باشد.

2 comments

  1. مطلب خیلی خوب و مفیدی بود.

  2. ما که هر وقت رفتیم فروشگاه قفسه ها خرید مارو آسان کردن والا

Leave a comment