Blog

نکات مهم در نگهداری یخچال فریزر

در صورتی که یخچال فریزر در مکان‌های گرد و خاکی و کثیف (مانند پارکینگ، زیرزمین و …) قرار داشته و یا حیوانات خانگی در خانه حضور دارند، یخچال فریزر را در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تر و بیشتر تمیز کنید. موی حیوانات خانگی می‌تواند روی سیم‌ها و لوله‌ها جمع شده و سریع‌تر از گرد و خاک تنها به کمپرسور آسیب بزند.
اگر یخچال فریزر داخل یک قاب و کابینت محصور شده است، بررسی کنید که فاصله و شکافی از بالا حدود 5 سانتی متر و از دو طرف حدود 1.25 سانتی متر فاصله داشته باشد.
در صورتی که زیر یخچال فریزر پایه چرخ‌دار ندارد، تکه‌ای مقوا زیر پایه‌های آن قرار دهید تا در هنگام جابه‌جایی و عقب و جلو کشیدن سطح زیر یخچال آسیب نبیند.
قطع کردن ورودی تغذیه آب همیشه ضروری نیست (مگر اینکه قابل جدا کردن باشد)، اما با انجام این کار در زمان تمیز کردن صرفه جویی می‌شود، به خصوص اگر لوله ورودی آب در هم و چفت یخچال باشد و احیانا موقع جلو کشیدن آن موجب پارگی و ریختن و پاشش آب روی زمین و یخچال شود.
برای اطمینان از هوا خوردن پشت یخچال، تکه‌ای چوب مسطح ( 5×10 یا 5×15 سانتی متری) پشت یخچال، قبل از هل دادن یخچال برای قرارگیری در جای خود قرار دهید تا از چسبیدن یخچال به دیوار جلوگیری شود.
هشدارها

اگر یخچال فریزر شما مجهز به آبسردکن یا یخ ساز است، حتما مطمئن شوید که لوله ورودی آب به یخچال هنگام جابه‌جایی یخچال، کشیده و پاره نشود.
حتما قبل از شروع تمیز کردن کویل و فن یخچال فریزر، دوشاخه آن را از برق جدا کنید.
حتما یخچال را در مکانی قرار دهید که دارای تهویه مناسب باشد تا از انباشته شدن گرد و غبار جلوگیری شود.
اگر احیانا به گرد و خاک حساس هستید، از ماسک مناسب استفاده کنید یا از کسی که نسبت به گرد و غبار حساسیت ندارد بخواهید تا این کار را انجام دهد.

Leave a comment