Blog

اجزای یخچال صنعتی

اجزای یخچال صنعتی

اجزای یخچال صنعتی و تعمیر یخچال صنعتی

در این مقاله قصد داریم اجزای اصلی یک یخچال صنعتی را برای شما شرح دهیم. تا در هنگام تعمیر یخچال صنعتی بهتر از عهده آن ر بیایید.

اجزای یخچال صنعتی : کمپرسور

کمپرسور یخچال صنعتی از دو بخش الکتریکی و مکانیکی تشکیل گردیده‌ است که هر دو قسمت درون پوسته‌ ای صنعت یخچال صنعتی  فولادی قرار دارند.
قسمت الکتریکی در اغلب یخچال های صنعتی یک الکتروموتور از نوع آسنکرون می‌ باشد که وظیفه به حرکت درآوردن قسمت مکانیکی را بعهده دارد. البته در سال‌ های اخیر کمپرسور های یخچال فریزر ها نیز تغییر زیادی داشته‌ اند؛ و قسمت الکتریکی ان اینورتری یا موتور خطی شده‌ اند.

اجزای یخچال صنعتی : ترموستات

ترموستات نیز کار قطع و وصل شدن جریان برق را به کمپرسور انجام می‌ دهد. بطوری که وقتی دمای یخچال بالا آمد (داخل یخچال صنعتی گرم شد) با وصل شدن جریان برق کمپرسور شروع بکار می‌ کند و داخل یخچال صنعتی را خنک می‌ کند و وقتی دما پایین آمد جریان برق را از کمپرسور قطع می‌ کند.

اجزای یخچال صنعتی : کندانسور

کندانسور  قسمتی از سیستم است که وظیفه خنک‌سازی سیال عامل و عمدتا تبدیل بخار به مایع را در یخچال صنعتی بر عهده دارد. در واقع گاز فریون بس از فشرده شدن توسط کمپرسور در کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع می‌ گردد. در یخچال های صنعتی معمولاً بصورت شبکه‌ ای لوله‌ ای بر روی دیواره پشت یخچال نصب شده است.

اجزای یخچال صنعتی : اواپراتور

در اواپراتور مایع مبرد اجازه انبساط پیدا می‌ کند و با تغییر فاز از حالت مایع به گاز، گرما را از داخل یخچال صنعتی می‌ گیرد و در قسمت کندانسور به محیط می‌ دهد. در نتیجه با عث خنک شدن یخچال صنعتی می‌ شود.

 

تعمیر یخچال صنعتی

نگین سرما توانسته با ارائه بهترین کیفیت در زمینه تعمیر یخچال صنعتی رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کند.

بخش تعمیرات انواع یخچال صنعتی نگین سرما همیشه و در هر ساعت آماده همکاری با شماست.

شرکت نگین سرما با تعمیرکاران ماهر و متخصص تعمیرات انواع یخچال صنعتی را به بهترین نحو با تضمین انجام میدهد .

در صورت بروز هرگونه مشکل برای یخچال خود با شرکت نگین سرما تماس بگیرید تا در اسرع وقت در محل مورد نظر شما حاضر شوند.

 

1 comment

  1. تعمیر یخچال در محل هم دارید؟

Leave a comment